Ophalen en inleveren
Neem de volgende documenten mee bij het ophalen van het voertuig:
- Rijbewijs
- Paspoort of ID-kaart
- Een poststuk van maximaal 2 maanden oud (mag ook digitaal zijn)
- KvK-uittreksel (alleen wanneer het gaat om een zakelijke huur)
Let op! Het is belangrijk om zowel een rijbewijs EN paspoort of ID-kaart mee te nemen. Alleen een rijbewijs is NIET voldoende.
Ja, het is mogelijk om het voertuig 24/7 bij ons in te leveren.
De inleverprocedure wordt tijdens het ophalen door de medewerkers van de vestiging uitgelegd.
Indien het voertuig beschikbaar is mag deze zonder extra kosten de dag voorafgaand tussen 16:30 en 17:30 uur opgehaald worden. Bel ons omstreeks 15:00 uur even om na te gaan of het gereserveerde voertuig al beschikbaar is.
Bij het huren van een voertuig voor 1 dag is de borg € 250, – tot € 500, – afhankelijk van de voertuigcategorie. Voor een meerdere huurdagen wordt de borg berekend op basis van de voertuigcategorie, de huurperiode en het verwacht aantal te rijden kilometers. In een offerte of bevestiging van de reservering staat de waarborgsom altijd benoemd. Vraag ons gerust naar een passende offerte.
Bij het ophalen van het voertuig hoeft alleen de waarborgsom betaald te worden. Wij verrekenen na het inleveren van het voertuig de huur, opties, extra kilometers en brandstof met de borg. Vervolgens storten we het resterende bedrag weer terug op uw rekening.
Wij verrekenen de huurkosten met de borg, vervolgens wordt het resterende bedrag weer teruggestort op uw rekening. Dit duurt maximaal 5 werkdagen, maar we doen ons uiterste best om het bedrag sneller terug te storten. Is het bedrag na 5 werkdagen nog steeds niet teruggestort? Neem dan even contact met ons op.
Op het moment dat we weer geopend zijn controleren wij de kilometerstand, brandstofinhoud en schadecheck. Vervolgens versturen we de factuur per mail en wordt de resterende waarborgsom binnen maximaal 5 werkdagen weer teruggestort. Als wij tijdens de controle een nieuwe schade constateren dan nemen we uiteraard eerst even contact met u op.
U heeft de keuze om het voertuig met een volle tank in te leveren. Indien u zelf tankt, vragen we u vriendelijk om het tankbonnetje in de auto achter te laten. Mocht u besluiten het tanken aan ons over te laten, dan verzorgen wij dit graag voor u. De kosten voor de brandstof worden vervolgens met uw borg verrekend of op de eindfactuur toegevoegd.
We rekenen geen extra kosten voor deze service; alleen de geldende adviesprijs voor diesel wordt in rekening gebracht.
Nee, wij vragen géén extra toeslag voor het tanken. We brengen alleen verbruikte brandstof in rekening. De brandstofprijs is de adviesprijs die dagelijks door onze leverancier wordt geüpdatet.
Huurvoorwaarden
Ja wij maken gebruik van de algemene voorwaarden verhuur- en deelautobedrijven BOVAG.
Een poststuk is een bijvoorbeeld een brief of factuur waar een naam, adres en datum op staat. Het is belangrijk dat we hiermee kunnen controleren dat u daadwerkelijk op het aangegeven adres woont. Het poststuk mag maximaal 2 maanden oud zijn. Het mag ook een digitaal poststuk zijn die bijvoorbeeld per mail is binnengekomen.
Verzekering en eigen risico
Onze voertuigen zijn verzekerd voor schade aan het gehuurde voertuig en schade aan derden. In geval van niet-verhaalbare schade is er een standaard eigen risico van € 1.500, – per gebeurtenis van toepassing. Tegen betaling van de premie kan het eigen risico verlaagd worden tot maximaal € 500, – per gebeurtenis. Bij schade betaalt u dan maximaal € 500, – in plaats van € 1.500, -.
Let op! Er zijn uitzonderingen. Bij een schade hoger dan 190 cm vanaf de grond gemeten en schade wegens achteruitrijden en/of inparkeren, geldt een niet te verlagen eigen risico van € 1.500, – per gebeurtenis.
Categorie | Klasse A en B | C t/m Q | Klasse R t/m S |
Premie per dag | € 0, – | € 9, – | € 12,- |
Let op! Er zijn uitzonderingen. Bij een schade hoger dan 190 cm vanaf de grond gemeten en schade wegens achteruitrijden en/of inparkeren, geldt een niet te verlagen eigen risico van € 1.500, – per gebeurtenis.
Schade aan de transporteren goederen en persoonlijk eigendommen zijn uitgesloten van verzekering.
Door een ongevallen inzittendenverzekering af te sluiten wordt er een vast bedrag uitgekeerd na een ongeval met het voertuig indien er sprake is van blijvende invaliditeit of van een overlijden. Dit geldt ook voor medepassagiers . Het is goed om te weten dat de bestuurder dit ook vergoed krijgt wanneer het ongeluk zelf veroorzaakt is. Let hierbij wel op dat er maximaal verzekerde bedragen gelden bij blijvende invaliditeit en bij overlijden.
Huurperiode
Een halve dag is een huurperiode van 8.00 uur tot 13.00 uur (ochtend), 13.00 tot 18.00 uur (middag). Halve dagen zijn niet mogelijk op zaterdag of zondag en zijn alleen op de dag zelf te reserveren.
Nee, een halve dag is alleen op de dag zelf te reserveren. Als een voertuig voor een hele dag gereserveerd is dan wordt de afgesproken huurperiode volledig in rekening gebracht.
Een huurdag is van 8:00 uur tot de volgende ochtend 7:30 uur.
De periode van het weekend tarief start op zaterdagochtend vanaf 8:00 uur tot uiterlijk maandagochtend 7:30 uur.
Schades en boetes
Het is verplicht om schade binnen 24 uur na het incident bij ons te melden. In het dashboardkastje ligt een schadeformulier. Vul de voor- en achterzijde van dit formulier zo volledig mogelijk in en maak duidelijke foto’s van de schade (het liefst direct op de locatie waar het gebeurt is). Laat de tegenpartij het formulier ook invullen indien dit van toepassing is. Vervolgens kan het formulier bij ons ingeleverd of naar ons gemaild worden. Wij houden u vervolgens op de hoogte van de verdere afhandeling.
Nee, het is verboden om te roken in onze voertuigen, ook niet met het raam open. De boete voor roken bedraagt € 100, – exclusief schade bij aantasting van het interieur.
We belasten de bekeuring door.
Let op! Er wordt dan € 7,50 administratiekosten in rekening gebracht.
In deze BOVAG-flyer leest u wat u voor vertrek kunt checken om schade te voorkomen en goed voorbereid op pad te gaan. Klik op de onderstaande link om de flyer te openen:
BOVAG Snelle check Voor vertrek Bedrijfswagen
Pech onderweg
Bij pech onderweg kunt u altijd naar ons algemene telefoonnummer bellen: 0493-310111. De medewerker zoekt dan samen met jou een passende oplossing om het probleem zo snel mogelijk te kunnen verhelpen. Buiten openingstijden kunt u het automatische antwoordapparaat afluisteren voor het noodnummer.
Bij onze voertuigen met laadlift is het van belang om alert te zijn op het stroomverbruik. Wanneer u bijvoorbeeld in de binnenstad moet zijn, de gevarenlichten aan hebt en de laadlift veel gebruikt, dan is de kans aanwezig dat de accu leeg raakt. Dat is natuurlijk super vervelend. Zorg er daarom voor dat u in een gelijkwaardige situatie het voertuig even laat lopen tijdens het laden en lossen. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat er geen stroomverbruikers (zoals verlichting) aanstaan wanneer u het voertuig niet gebruikt. Zo voorkomt u een lege accu.
Algemene vragen
Per huurdag zijn over het algemeen de eerste 100 kilometer vrij. Bij een huurperiode van bijvoorbeeld 5 dagen zijn dus 500 vrije kilometers inbegrepen. Als er meer kilometers verreden worden dan kost dat afhankelijk van het soort voertuig 12 tot 25 cent per kilometer. Dit heeft verder niets te maken met de brandstofkosten, de brandstofkosten zijn altijd voor de huurder ook als de vrije kilometers niet overschreden worden.
Voertuigen worden ingedeeld in verschillende categorieën op basis van: voertuigsoort en laadruimte. Wanneer u dus een Renault Master bestelbus reserveert kan het dus zomaar zijn dat u uiteindelijk een Mercedes Sprinter of Citroën Jumper ontvangt met dezelfde afmetingen.
HEEFT U EEN VRAAG?